Minijeřáb a přísavky na sklo na výletě v Marseille a Miláně
Stará řecko-latinská moudrost, že Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš určitě platí i v dnešní době. Pro naše minijeřáby, přísavky a další techniku to ale není zas až tak pravda.
Největší akce naší firmy, co do počtu najetých kilometrů (cca 4800 km) proběhla ke konci března a to hned na dvou místech. Tentokrát to "odnesly" již dříve navštívené destinace, a to jihofrancouzská přístavní Marseille (článek a fotky z předcházející akce >>>TU<<<) a světoznámé město módy, severoitalské Miláno (článek a fotky z předcházející akce >>>TU<<<). Nejednalo se o dokončení předešlých akcí, ale o další zasklívací mise s naší již tolikrát osvědčenou technikou. Volba tentokrát padla na minijeřáb UNIC-295i a kombinaci přísavek WH800 a P11104.
U minijeřábu UNIC-295i to byla jasná volba z důvodu elektrického pohonu, protože práce v Marseille probíhaly v nočních hodinách uvnitř obchodního centra Centre La Valentine.
Při tomto jeřábování se báječně osvědčily naše dva doplňky, a to Plastové roznášecí desky pod pásy minijeřábu (tzv. PRD) a dále Plastové podložky pod patky minijeřábu (tzv. PPP).
Plastové roznášecí desky (PRD) jsou výborným doplňkem všude tam, kde je nežádoucí kontakt černého gumového pásu minijeřábu s podkladem, v tomto případě se jednalo o leštěnou mramorovou podlahu, v jiných případech to může být také travní porost, kamínky, vyosívky, hlinité terény, apod.
Plastové podložky pod patky minijeřábu (PPP) v tomto případě neplnily funci roznesení zatížení od patky do podkladu, ale měly spíš ochrannou funkci podlahy, aby kovové části patky nepoškrábaly leštěnou mramorovou podlahu.
Přísavka WH800 byla vybrána z důvodu osazení 800 kg skla v Miláně. Práce s touto úžasnou přísavkou byly o to jednodušší, že je vybavena ramenem dlouhým pouhých 600 mm, což usnadňovalo protažení skla rámem a jeho osazení a zalištování zevnitř, nikoli fasádně! Taková to manipulace zasklívací práce sice prodlužuje, ale pro naši skvělou techniku a šikovnou obsluhu není problémem.
Přísavka P11104 byla vybrána proto, že byl požadavek na protažení skla dlouhého cca 4800 mm, ale vysokého pouhých 600 mm skrz rám a jeho osazení a zalištování zevnitř. Přísavka pro tuto manipulaci musela být zbavena klasického ramene a opatřena pouze očkem pro uchycení na hák minijeřábu.
Pozorný a zkoumavý čtenář by si spočítal, že cesta Uherské Hradiště - Marseille - Milán - Uherské Hradiště nedá zmiňovaných 4800 km a právě v tomto byla zvláštnost této akce. Práce byly naplánovány v tomto pořadí: Částečné zasklení s vysklením staré výlohy v Marseille, poté přejezd do Milána. V Miláně kompletní zasklení všech skel a poté přesun zpět do Marseille, kde čekala na dodělání vysklená část staré výlohy z první části akce. Může se zdát, že to nedává smysl, ale pokud si náš zákazník rozplánuje práce v tomto pořadí, není ani takto logisticky náročnější akce pro nás problém.